Fot. 1. Wystąpienie doktorantki Danieli Szpaczyńskiej podczas ISTVS 2024 Digital Event Series
Fot. 1. Wystąpienie doktorantki Danieli Szpaczyńskiej podczas ISTVS 2024 Digital Event Series
 

Doktorantka Wydziału Inżynierii Mechanicznej Wojskowej Akademii Technicznej, por. mgr inż. Daniela Szpaczyńska w dowód uznania dla jej badań prezentowanych na poprzedniej konferencji International Society for Terrain-Vehicle Systems (ISTVS) 2022, wystąpiła jako jedna z prezenterek w wydarzeniu on-line ISTVS 2024 Digital Event Series.

11. regionalna konferencja ISTVS w regionie Azji i Pacyfiku odbyła się online we wrześniu 2022 r., a jej gospodarzem był Harbin Institute of Technology w Chinach, z udziałem prelegentów z całego świata. Komitet Konferencji wyselekcjonował referaty, których autorzy zostali zachęceni do przesłania manuskryptów do specjalnego wydania Journal of Terramechanics. Powstały w ten sposób numer specjalny stanowi wybór najlepszych referatów z  konferencji pn. Best Papers of 11th Asia-Pacific Regional Conference of the ISTVS.

Wystąpienie podczas ISTVS 2024 Digital Event Series dotyczyło artykułu pt. The running gear construction impact on overcoming obstacles by light high-mobility tracked UGV (Wpływ konstrukcji układów jezdnych bezzałogowych platform lądowych (BPL) na ich możliwości pokonywania przeszkód). W publikacji przedstawiono wyniki symulacyjnych badań mobilności lekkich, gąsienicowych BPL oceniając różne rozwiązania układu jezdnego pod kątem ich możliwości pokonywania przeszkód terenowych. Za pomocą stworzonych przez autorów artykułu modeli dynamiki układów wieloczłonowych przeanalizowano przejazd BPL przez pięć reprezentatywnych przeszkód, analizując przebiegi siły napędowej i poślizgu, a także rozkładu nacisków na podłoże. Na podstawie przyjętych kryteriów wskazano najkorzystniejsze rozwiązania dla każdej z przeszkód i wnioski dotyczące konstrukcji układów jezdnych lekkich BPL.

Por. mgr inż. Daniela Szpaczyńska ukończyła studia magisterskie na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Wydziale Mechanicznym WAT i jest pracownikiem Instytutu Robotów i Konstrukcji Maszyn. Jej obecna praca związana jest z badaniami nad funkcjonalnością platform lądowych.

Artykuł The running gear construction impact on overcoming obstacles by light high-mobility tracked UGV został opublikowany w czasopiśmie Journal of Terramechanics (140 pkt., IF 2,4).

 

Fot. 2. The running gear construction impact on overcoming obstacles by light high-mobility tracked UGV.

Fot. 2. The running gear construction impact on overcoming obstacles by light high-mobility tracked UGV